Tuesday 24 February 2015

ikhlas



assalamualaikum..

fuh fuh.. bersawang seh blog ni. nah x pe bukan banyak orang baca pun. kahkah. wah lagi 7hari nak amik result la. takziah untuk diri sendiri. risau cuak semua perasaan bercampur baur. so this new entry nak citer pasal kejadian di hospital.

jeng jeng jeng..

FYI anak along kena tahan wad sebab x cukup bulan. So can u imagine what she feel right now? dengan keadaan baby yang kritikal masa tu hanya Allah saja tahu. So along kena selalu berulang alik ke hospital untuk menghantar susu. Baby tu susu badan la. nak jadikan cerita along kena gossip dikalangan nurse kat situ yang cakap along x datang tengok baby.

ya Allah perasaan seorang ibu mesti lah sedih kan, Along ulang alik gi ipoh tu jauh tau. btw this is the first anak dia yang beranak kerajaan selama ni swasta. dah tu masa tu ada sorang nurse ni dengan sesedap hati bagi baby minum susu tepung. susu yang along bagi entah kemana dia campak. padahal baru a few minutes along rendam (water bath). Along kena marah tak tentu pasal. Along call rumah masa tu and papa rasa nak pergi hospital tu but then along kata nanti suami dia nak settle so kami biarkan..

the second day yang incharged nurse india. along kata dia baik sangat lembut je cakap and x penat ajar along cara uruskan baby pra matang. 

so conclusionnya?

apa kita kerja yang penting ikhlas. ikhlas tu tak perlu ditunjuk tapi orang akan rasa kita ikhlas, sape kita nak judge orang dari luar and terus melatah bila dengar rumours. Ingat kita bukan tuhan.

one more things ingat apa kita buat kita bawak maruah agama kita bangsa kita. Malulah kalau orang lain boleh layan orang x seagama dan sebangsa lagi baik dari kita melayu layan melayu macam hampeh.

then sentiasa ingat segalanya berbalas dan bukan free kat dunia ni. Allah sendiri akan balas tindakan kita. Kita akan merungut bila orang layan kita buruk kita merungut bila kita susah. tapi cuba pergi depan cermin dan tanya orang dalam cermin tu baikkah kita melayan orang selama ni

kerja? kenapa mesti kita meletakkan perkerjan kita tu beban. sedangkan haiwan pun nak cari makan kena berusaha. kita? tak kan nak duduk goyang kaki then mkanan dan kekayaan jatuh dari langit. wahh kalau macam tu esok semua boleh la berhenti kerja. tapi kenapa Allah tak buat macam tu sebab dia ingin ajar kita erti berusaha. kalau kita rasa kerja kita tu beban then kenapa kita pilih pekerjaan tu dari awal? pikir pikir kan lah.

p/s: maaf andai ada yang tercedera di atas segala adengan tembak menembak di atas. and to that nurse please berubah

No comments:

Post a Comment