Thursday 22 January 2015

C.I.N.T.A

assalamualaikum..



what is the love?

cinta tu manis apabila cinta itu pada ilahi.
cinta itu indah apabila sang pecinta bercinta dengan Allah

sebab my sister dah nak kawen and saya akan jadi anak tunggal so boleh la nak share pasal ni.

pernah jatuh cinta? orang cakap jatuh cinta ni sakit, tu nama dia JATUH CINTA. brader n sister tak sakit pun kalau awak jatuh cimta dengan Allah swt. bukan bajet ye tapi ni lah hakikatnya.

ummah sedang tenat. ada dibuai kemewahan dunia, ada dibuai kecintaan dunia, ada dibuai mimpi dunia.. masyaallah semoga Allah mengampun kan kita.

bila kita cinta kepada Allah kita tak kan sakit. dan apabila cinta itu kerana Allah kita tak kan sakit juga. kita sanggup nak pertahankan relay kita sampai sanggup menggadai maruah dan harta benda tapi relay kita dengan Allah pengorbanan yang kecik kita rasa besar.

Allah wajibkan solat 5 waktu sebab nak dating dengan kita. tapi kita? Solat macam bawak ferari laju bukan main . apabila ditanya katanya nak kejar masa. masyallah

Allah beri kita ujian yang kecil dan mampu untuk kita lalui.tapi kita rungutan kita tu ibarat Allah ini kejam. kenapa Allah duga kita? Sebab kita kian lali dengan dunia ini. sibuk kejar cinta dunia hingga lupa tanggungjawab kita sebagai khalifah di bumi ini.

Apabila kita cinta Allah kita pasti akan menemui jodoh yang baik, inshaallah. dimana kekurangan jodoh kita itu kita nampak kesempurnaan nya.

apa jadi jika kita cinta dunia melebihi segalanya? Kita akan nampak kekurangan pasangan kita itu sebagai sesuatu benda terburuk kita. ingin nya yang cantik cantik sahaja. baik baik sahajanhingga lupa siapa diri sendiri dan di mana kia berpijak.

cuba tanya diri.

DIMANA DIA DIHATIKU? DI MANA ALLAH DIHATIKU??

dulu aku lagha.
aku solat tapi aku tidak tahu erti solatku
aku baca quran tapi aku tidak pernah sekali buka tafsirnya

manusia tidak sempurna.
namun pintu taubatnya sentiasa terbuka
semoga kita menjadi hamba yang berada dalam keredhaan NYA




No comments:

Post a Comment